Saturday, February 26, 2011

Sambutan Maulidur Rasul 1432H

Salam ukhuwwah,

Pada tarikh 24 Februari 2011 bersamaan 21 Rabiul Awwal, 1432H satu program yang bertujuan memperingati kelahiran Rasulullah SAW dan menanamkam rasa cinta warga SMKS pada Rasulullah, akhlak, sunnah dan perjuangan Rasulullah iaitu Sambutan Maulidur Rasul bagi 1432H.

Tujuan untuk meraikan Kelahiran Nabi Saw adalah agar kita sebagai ummatnya mengenangkan jasa baginda yang tidak termampu untuk kita membalasnya kerana sifat peribadi baginda yang sanggup megorbankan diri sendiri untuk ummatnya sebagai bukti kasih sayang baginda.
 

Acara tahunan ini telah diadakan dengan berbagai program yang telah disusun oleh Panitia Pendidikan Islam seperti pertandingan perarakan, pertandingan sepanduk, menulis esei, mencipta slogan dan melukis poster. Sambutan kali ini dimanfaatkan lagi dengan Ceramah Maulidurrasul oleh dua orang guru SMK Saujana iaitu Haji Kamaruddin Ibrahim dan Haji Mat Husin Ghani. Pelajar-pelajar turut membuat persembahan bagi menghayati lagi sambutan ini. Antara persembahan yang diadakan ialah nasyid, pentomen, sajak dan bercerita. Majlis diakhiri dengan bacaan Selawat beramai-ramai.


Naib Johan Perarakan - Pengakap

Johan Perarakan - PPIM













Barisan pelakon Pentomen Saidina Umar bersama guru pembimbing, Puan Norhayati

Kumpulan Nasyid PUTRA

Panitia Pendidikan Islam mengucapkan jutaan Terima Kasih di atas kerjasama semua pihak terutamanya pihak pentadbiran, guru-guru dan pelajar-pelajar yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan program ini. Jumpa lagi di tahun hadapan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...